Halaman

Jumaat, 17 Mei 2013

Saya Sayang Dia...

sambungan episode lepas..........

Bab 4 (cinta muka buku)

    Setiap hari mereka hanya berhubung melalui Muka Buku @ Fb .Bermula  dengan komen2 ringkas digambar...Sebenarnya Shamil tidak pernah mengenali Hanis.....hanya sekadar membalas balik ape yang dikomen oleh Hanis...dari komen bertukar chating2....boleh dikatakan setiap hari...Shamil mula tertarik Hati kepada Hanis ,baginya setelah hampir setahun hati Shamil menyepi kini telah berbunga balik. Hubungan mereka semakin rapat dan Shamil memberanikan diri meminta no hp Hanis.Pada mulanya Shamil menganggap muncuba nasib,tetapi bak kata org tua2" Untung sabut timbul ,untung batu tengelam" Hanis memberi dan mereka mula berhubung dari ke Fb kepada SMS. 
Lebih kurang mcm ni la mereka ketika Chat....


      Shamil: Hai Awk...Nak no fon leh tak..?
''
"
" selang beberapa hari"
"
"
      Hanis: nah 017....... miss call yer
"
"
"
" selang beberapa hari"
"
"
"
Shamil : Thank awk.....done miss call u...dapat x?
Hanis: Dapat.....mihmihmih

Setelah sebulan mengenali Hanis, sekali lagi kejutan yang Shamil lakukan...kali ini bakal mengubah hidup Hanis dan Shamil.Chat dia mcm ni:

Shamil : hai awk..sihat?
Hanis : ...Sihat...Alhamdulillah..
Shamil : awk selalu msj n chat ngn saya xda orang marah ker? yela karang xpasal lebam bijik mata saya..heheheeh
Hanis : Xda siapa nak marah...sy kan hak keluarga saya...awk pula xda siapa marah ker?
Shamil : xdala...heheheh...Awk...saya rasa saya dah jatuh hati kat awk..
Hanis : betul ker? knp?
Shamil : xperlu sebab sy suka awk..honestly saya cakap awk org yang membuka hati saya balik...
Hanis : betul ker?
Sahmil : Hanis sudikah menjadi kekasih hati saya...? saya dapat merasai awk pun sudah mula suka saya...
Hanis : Saya takut la awk...sebelum awk propose,ada org lain juga propose. saya xpenah bagi jawapan..saya takut kecewa...
Shamil : kita cuba yer...saya iklas dengan awk...kalau awk xcaya..sy call awk..sy propose direct terus..ok x?
Hanis : xnak la cuba awk.....kalau boleh kekal selamanya....

kring..kring..kring....Hanis terkejut...pangilan dari Shamil...pertama kali Shamil menghubungi Hanis...berdebar pun ada..Shamil memberani kan diri juga untuk memulakan kata2...

Shamil: Assalamualaikum...hai awk...
Hanis : waalaikumussalam....hai...
Shamil : awk..saya dah mula menyukai awk...sy rasa awk pun sama...awk dah buka hati saya balik..sudi kah awk menjadi pasangan saya..saya tahu kita xpernah berjumpa..sy nampak keiklasan dalam hati awk..
Hanis : betul ker awk..?
Shamil : yer awk..kalau boleh kita cuba dulu...
Hanis : xmau la cuba..sy nak kalau boleh untuk selamanya...
Shamil : sekali lagi sy propose awk..sudikah menjadi pasangan hidup saya dan mengisi kekosongan hati saya..
Hanis : Ok awk..tp janji jangan kecewakan saya tau....
Shamil : Baik awk...sy akan menjaga hubungan kita sebaik yang munkin..

pada malam itu peristiwa bersejarah bagi hidup Shamil dan juga Hanis. Cinta,sayang dipupuk walaupun tidak pernah berjumpa...APA YANG BERLAKU SETERUSNYA....??nantikan episode seterusnya..??

....cinta muka buku....

selamat membaca...........